PERSONVERNERKLÆRING KANDIDATER
Sist oppdatert: Juni 2024
Velkommen til Badenoch + Clark|LHH i Norge.
Vi ser frem til å samarbeide med deg og hjelpe deg med å utvikle karrieren din videre.
Denne Personvernerklæringen beskriver hvilke personopplysninger vi innhenter om deg, hvordan vi innhenter, bruker og behandler dem, og hvordan vi, gjennom dette, overholder våre juridiske forpliktelser overfor deg. Ditt personvern er viktig for oss, og vi er forpliktet til å beskytte og ivareta dine personvernrettigheter. Erklæringen er lang, vi ber deg likevel om å lese den nøye.
Nedenfor finner du en innholdsfortegnelse slik at du kan gå rett til avsnittene du ønsker å se nærmere på.
Innholdsfortegnelse
- Tydeliggjøring av noen ord og begreper
- Hvilke personopplysninger innhenter og behandler selskapet?
- Hvorfor bruker vi personopplysningene dine og hvor lenge beholder vi dem?
- Hvordan innhenter vi personopplysninger om deg?
- Må du å gi oss personopplysningene vi spør om?
- Benytter vi kunstig intelligens?
- Overfører vi personopplysninger til tredjeparter?
- Overfører vi personopplysningene dine ut av Norge?
- Hvilke rettigheter har du?
- Hvordan er datasikkerheten når du bruker Adecco-systemer?
- Hvordan håndterer vi endringer i denne personvernerklæringen?
- Kontaktinformasjon
1. Tydeliggjøring av noen ord og begreper
Først vil vi klargjøre hvordan noen ord og begreper brukes i denne erklæringen.
Det er kanskje opplagt, men i denne erklæringen vil du bli referert til som 'Du'. Når vi snakker om ‘oss’ eller ‘Selskapet’ mener vi Badenoch + Clark|LHH. Vi har vårt hovedkontor på Sjølyst plass 2 i Oslo. Selskapet er en del av Adecco Group AG (Adecco Group), med hovedkontor i Bellerivestrasse 30, 8008 Zurich, Sveits, verdens største leverandører av HR-tjenester. Gjennom sine ulike selskaper og forretningsområder tilbyr Adecco Group ulike HR-tjenester som bemanning, utplassering, lønnstjenester, rekruttering & utvelgelse, testløsninger, karriereveiledning, talentutvikling, opplæring & utdanning, karriererådgiving til oppsagte og internasjonal mobilitet ('våre Aktiviteter').
For å utføre våre Aktiviteter bruker Selskapet flere IT-systemer. I noen tilfeller tilbyr vi en selvbetjeningsportal ('Portal') til våre ansatte/ kandidater. Portalen gjør det mulig for deg å søke etter og på jobber som selskapet og søsterselskap utlyser som passer dine interesser, kompetanse og/eller erfaring, der du har vist interesse for eller har et ønske om å jobbe.
Endelig er dette en personvernerklæring med informasjon om hvordan vi behandler dine personlige opplysninger. Erklæringen handler med andre ord ikke om informasjon om Selskapet (selv om det noen ganger kan overlappe). Denne type informasjon blir noen ganger kalt «Personopplysninger», «Personlig Identifiserbar Informasjon» eller «PII». Vi bruker betegnelsen «Personopplysninger» i denne erklæringen.
2. Hvilke personopplysninger innhenter og behandler selskapet?
Vi innhenter og bruker personopplysninger for å tilby best mulige jobbmuligheter skreddersydd for deg og de er gruppert som følger;
a) Identitetsopplysninger som ditt navn, brukernavn, fødselsdato, nasjonalitet og dokumenter som verifiserer hvem du er;
b) Kontaktinformasjon som fakturaadresse, bostedsadresse, e-post adresse og telefon/mobil nummer;
c) Kvalifikasjoner og arbeidserfaring vil si CV eller resymé, detaljert informasjon om utdanning, kurs, praksis, kopi av arbeidstillatelse når nødvendig, visum og all annen informasjon som du selv har oppgitt i CV-en eller resyméet ditt, bilder og videoer av deltakelse på videointervju eller opplæring;
d) Informasjon fra sosiale medier som profildata på f.eks LinkedIn og annen informasjon du offentliggjør eller på annen måte deler med oss fra sosiale medier;
e) Tekniske data betyr den IP-adressen du benytter når du kobler deg til vår portal og våre og andres produkter og tjenester, cookies (informasjonskapsler, som beskrevet i vår Cookie policy), dine innloggingsdetaljer (så som dato, klokkeslett og varighet), hvilken nettleser og versjon du benytter for å gå inn på vår eller andres nettside, app-er og produkter og tjenester, tidssone du er i og lokasjonsdata, nettleser plug-in programmet du benytter for å få tilgang til portalen og vårt og andres internett, app-er og produkt og tjenester, operativsystemet og plattformtypen til enheten du bruker, og annen teknologi på enheten du bruker for å få tilgang til portalen, app-er, nettsteder, produktene og tjenestene våre, lokasjonsdata inkludert kameraovervåking og adgangskontrollsystemer.
f) Opplyser om telefonsamtaler, inkludert nummeret du snakket med oss fra, tidspunkt, dato og lengden på samtalen
g) Profilopplysninger betyr ditt brukernavn og passord, dine interesser, preferanser, tilbakemeldinger og besvarelser på undersøkelser
h) Markedsføringsdata, inkluderer informasjon om hvordan du svarer på e-post, sms, telefon og andre markedsføringskampanjer. Vi vil ha bedt deg om ditt eksplisitte samtykke før vi sender deg markedsføringskommunikasjon via disse kanalene;
I noen tilfeller vil den personlige informasjonen vi samler inn også inkludere "spesielle kategorier av data" (også kjent som eller "sensitiv informasjon"), vi kaller dette Sensitive Data (i). Dette kan inkludere (som aktuelt) detaljer om eventuelle funksjonshemminger og tilrettelegginger vi trenger å gjøre for deg på arbeidsplassen i den forbindelse.
Avhengig av de relevante omstendighetene og gjeldende lokale lover og krav, kan vi samle inn noe av informasjonen som er oppført ovenfor for å gjøre det mulig for oss å administrere vårt forhold til deg.
3. Hvorfor bruker vi personopplysninger om deg og hvor lenge beholder vi dem?
Formål med behandlingen | Type data | Behandlingsgrunnlag | Oppbevaringstid
For å gi deg den servicen du forventer å få, som å finne passende oppdrag , hjelpe deg med opplæring eller legge til rette for prosessen med å søke på nye muligheter. Dette inkluderer å sende CV-en din til potensielle kunder/arbeidsgivere for vurdering og holde deg informert om fremtidige arbeidsmuligheter via e-post, telefon, post og/eller andre kommunikasjonskanaler | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; c) Kvalifikasjoner og arbeidserfaring; d) Informasjon fra sosiale medier; g) Profilopplysninger | Utføre en avtale eller ta skritt før en kontrakt inngås | Inntil 2 år fra siste aktivitet (siste jobbsøknad, intervju, telefonsamtale eller vurdering) i portalen.
For å gi deg våre tjenester ved å foreta en vurdere av og velge ut eller avslå jobbsøknaden din, inkludert for eksempel å avtale og gjennomføre intervjuer. | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; c) Kvalifikasjoner og arbeidserfaring; d) Informasjon fra sosiale medier; g) Profilopplysninger; | Utføre en avtale eller ta skritt før en kontrakt inngås | Inntil 2 år fra siste aktivitet (siste jobbsøknad, intervju, telefonsamtale eller vurdering) i portalen.
For å gi deg våre tjenester ved å vurdere relevante resultater og som ellers er nødvendig i rekrutteringsprosessene inkludert den endelige rekrutteringen | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; c) Kvalifikasjoner og arbeidserfaring; d) Informasjon fra sosiale medier; g) Profilopplysninger | Utføre en avtale eller ta skritt før en kontrakt inngås | Inntil 2 år fra siste aktivitet (siste jobbsøknad, intervju, telefonsamtale eller vurdering) i portalen.
Tilrettelegging av arbeidsplassen | a) Identitetsopplysninger; i) Sensitive data; | - Utføre en avtale eller ta skritt før en kontrakt inngås hvor vi har avtalt med deg å gjøre justeringer på arbeidsplassen som ikke dekkes av lokal lovgivning; - Overholde juridiske forpliktelser innen områdene arbeidsmiljø, diskriminering og funksjonsnedsettelse | Inntil 2 år fra siste aktivitet (siste jobbsøknad, intervju, telefonsamtale eller vurdering) i portalen.
For å sende deg direkte markedsføring, for eksempel via e-post, meldinger eller telefon. | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon | Samtykke | Så lenge du velger å motta vår markedsføring
For å videreutvikle, teste og forbedre våre websider/portal, eller nye IT-systemer og prosesser for å gi deg en bedre tjeneste | e) Tekniske data; g) Profilopplysninger | Ivareta vår berettigede interesse for å forbedre våre eksisterende systemer | Inntil 2 år fra siste aktivitet (siste jobbsøknad, intervju, telefonsamtale eller vurdering) i portalen.
For å søke etter tekniske problemer på våre nettverk | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; e) Tekniske data; f) Opplysninger om telefonsamtaler | Ivareta vår berettigede interesse for å håndtere tekniske problemer som påvirker våre tjenester | Inntil 6 måneder etter at det tekniske problemet ble løst
For å utføre studier og statistisk og analytisk forskning. For eksempel å sammenligne effektiviteten av vår plassering av medarbeidere mellom ulike forretningssektorer og geografiske områder, og forsøke å identifisere faktorer som påvirker eventuelle identifiserte forskjeller | e) Tekniske data; g) Profilopplysninger; h) Markedsføringsdata | Ivareta vår berettigede interesse for å forbedre og utvikle våre tjenester | Inntil 2 år fra siste aktivitet (siste jobbsøknad, intervju, telefonsamtale eller vurdering) i portalen.
For å overføre opplysninger til tredjepart i overensstemmelse med kapittel 7 nedenfor | Enhver kategori av data oppført ovenfor, etter behov | Ivareta vår berettigede interesse for å tilby tjenester og få underleverandører til å levere tjenester til tredjeparter | Så lenge du er ansatt + tilleggsperiode som kreves i henhold til gjeldende regler.
For å overholde våre rettslige forpliktelser | Enhver kategori av data oppført ovenfor, etter behov | Overholde juridiske forpliktelser som å føre regnskap for skatteformål eller å gi informasjon til et offentlig organ eller tilsynsmyndighet. | Så lenge du er ansatt + tilleggsperiode som kreves i henhold til gjeldende regler. Skatt- og finansiell informasjon i 10 år etter endt arbeidsforhold
For å ivareta sikkerheten og beskyttelsen av mennesker, lokaler, systemer og eiendeler. | a) Identitetsopplysninger; e) Tekniske data; i) Sensitive data | Ivareta vår berettigede interesse for å ivareta virksomhetens (og menneskene som jobber der) sin trygghet og sikkerhet. | Inntil 1 år etter ditt besøk i våre lokaler
For å følge opp etterlevelse av interne retningslinjer og prosedyrer. | a) Identitetsopplysninger; g) Profilopplysninger; | Ivareta vår berettigede interesse for å sikre at våre retningslinjer og prosedyrer etterleves. | Inntil 2 år fra din siste aktivitet
For å administrere kommunikasjon og andre systemer som brukes av Adecco Group (inkludert interne kontaktdatabaser) | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; e) Tekniske data; f) Opplysninger om telefonsamtaler; h) Markedsføringsdata | Ivareta vår berettigede interesse for å sikre at våre systemer fungerer som de skal | Så lenge du velger å motta vår markedsføring
For å undersøke eller svare på hendelser og klager | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; f) Opplysninger om telefonsamtaler; i) Sensitive data | - Ivareta juridiske forpliktelser innen f.eks arbeidsretten; - Ivareta våre legitime interesser for å løse eventuelle hendelser og klager i henhold til våre interne prosedyrer | Inntil 2 år fra hendelsen eller klagen eller lenger dersom det medfører rettslige skritt
For å informere internt om at opplæringen har funnet sted og hva innholdet har vært og også markedsføre lignende samlinger internt og til tredjeparter | a) Identitetsopplysninger; b) Kontaktinformasjon; h) Markedsføringsdata; | - Ivareta vår legitime interesse (når det er internt) for å lære opp våre kandidater og utvikle våre kundeleveranser; - Samtykke (når det er til tredjeparter) | Så lenge du er ansatt + tilleggsperiode som kreves i henhold til gjeldende regler.
For å delta i potensielle eller faktiske kjøp eller salg, eller "joint ventures", av hele eller deler av virksomhet eller et selskap, som et medlem av Adecco Group ønsker å ta del i. | Enhver kategori av data oppført ovenfor, etter behov | Ivareta vår legitime interesse for å fremme vekst og utvikling av Adecco Group | Inntil 1 år fra siste aktivitet
4. Hvordan innhenter vi opplysninger om deg?
Personopplysninger vi samler inn om deg kommer fra CV, søknad eller annet materiale du sender inn til oss, gjennom kontakt vi har med deg og andre som en del av rekrutteringen.
I noen tilfeller vil vi også innhente personopplysninger indirekte fra tredjeparter, for eksempel andre enheter i Adecco Group hvis du ble henvist til oss fra den Adecco enheten, leverandør av bakgrunnssjekker som Semac eller fra offentlig tilgjengelige kilder som LinkedIn og Twitter i samsvar med gjeldende lovgivning.
5. Må du gi oss personopplysningene vi spør om?
Du er ikke forpliktet til å gi oss din personlige informasjon, men det vil ikke være mulig for oss å samarbeide med deg, eller tilby deg våre tjenester, hvis du ikke gir oss et nødvendig minimum av opplysninger. Det kan også begrense tjenestene du kan motta fra oss dersom du i enkelte tilfeller velger å begrense den personlige informasjonen du gir oss.
6. Benytter vi kunstig intelligens?
Ja, noen ganger bruker vi kunstig intelligens (AI). Vi bruker ikke dine personopplysninger i noen automatisert beslutningstaking (en avgjørelse tatt utelukkende ved opprettelse og anvendelse av teknologier uten menneskelig innblanding) eller profilering (behandling av personopplysninger med ulike teknologier som reduserer menneskelig innblanding for å evaluere visse forhold om en enkeltperson) som har en rettslig konsekvens eller lignende betydelig konsekvens for deg.
Vi bruker ulike teknologier for å analysere dine opplysninger. Det vil alltid være menneskelig innblanding i disse prosessene, siden vi bruker disse verktøyene for å støtte våre profesjonelle rekrutterere.
Vi bruker automatiserte systemer/prosesser med betingelsene beskrevet i forrige avsnitt for å avhjelpe våre ansatte med å administrere store mengder data og henvendelser, og vi kan bruke AI (for eksempel maskinlæring, logisk- eller kunnskapsbasert og statistisk tilnærming) for å gi deg og kundene våre tjenestene dere etterspør. Selv om vi bruker AI-systemer, tas alle beslutninger som kan ha betydning for deg av våre trente rekrutterere. Av den grunn har ikke disse AI-systemene noen juridisk konsekvens/effekt.
Når kundene våre for eksempel er på jakt etter kandidater for jobber, kan vi søke i kandidatlistene våre ved hjelp av automatiserte kriterier, for å utarbeide en såkalt «short-list» av kandidater som sorterer på egenskaper som jobbtittel, tilgjengelighet, ferdigheter, lokasjon og i noen tilfeller tidligere tilbakemeldinger vi har mottatt fra tidligere kunder som samsvarer med kundenes behov.
7. Overfører vi personopplysninger til tredjeparter?
Som nevnt ovenfor blir personopplysninger om deg normalt gjort tilgjengelige for tredjeparter. Formålene med dette er beskrevet ovenfor og kan skje i følgende situasjoner:
a) Til våre leverandører. Vi kan for eksempel engasjere en leverandør som utfører administrativt og operativt arbeid knyttet til våre relasjoner til deg. Leverandøren(e) vil være underlagt kontraktsmessige og andre juridiske forpliktelser for å sikre at opplysninger om deg holdes konfidensielle og for å respektere ditt personvern. Leverandøren (e) vil bare ha tilgang til opplysninger de trenger for å utføre sine oppgaver; de aktuelle leverandørene er typisk IT-leverandører (som drifter eller utfører support på våre IT-systemer, herunder informasjon om deg), selskaper som drifter lokaler (som sørger for sikkerheten i våre lokaler, og som derfor trenger informasjon om deg for å gi deg adgang til våre kontorlokaler dersom aktuelt. Vi engasjerer også leverandører som tilbyr IT-teknologiske tjenester og løsninger, som kan være videointervju- og testverktøy.
- Teamtailor AB, lokalisert i Stockholm, Sverige for kandidatregistreringssystem
- RefApp (TalentWise AB) i Göteborg Sverige for teknisk løsning for referanseinnhenting
- HireVue Inc, lokalisert i South Jordan, Utah, USA for videointervju
- Assessio, lokalisert i Oslo, Norge for testverktøy
- Aon Assessment Norge, lokalisert i Oslo, Norge for testverktøy.
- Semac, lokalisert i Norge for bakgrunnssjekk
b) Til selskap i The Adecco Group i andre land lokalisert i eller utenfor EU/EØS; En liste over landene vi opererer i er tilgjengelig i "Velg ditt land" -funksjonen på nettsiden vår www.adeccogroup.com. Selskap i konsernet fyller ulike funksjoner, derfor vil opplysninger om deg bli delt med dem av ulike grunner:
- Informasjon deles med selskap i Adecco-konsernet som sørger for IT-funksjoner for Adecco- selskapene over hele verden; disse IT-funksjonene ligger blant annet i Frankrike (Lyon), Tsjekkia (Praha) og Nederland (Amsterdam).
- Informasjon deles også med Adecco-filialer over hele verden (inkludert de juridiske enhetene som har vært involvert ifm innhenting av opplysninger) for formål beskrevet tidligere og med filialer i markeder du har signalisert interesse for, eller selskap i Adecco Group som mener du kan ha ferdigheter som kreves eller er nyttige i deres marked.
c) Til våre kunder/potensielle arbeidsgivere: Vi deler personopplysningene dine med kundene våre som tilbyr jobber/oppdrag du kan være interessert i, eller som er interessert i profilen din. De er underlagte konfidensialitetsforpliktelser når de behandler opplysninger om deg, i henhold til kontrakt og gjeldende regler;
d) Til offentlige myndigheter eller tilsynsmyndigheter. Vi deler opplysninger om deg med offentlige myndigheter, politi, tilsynsmyndigheter eller andre offentlige etater dersom vi, etter eget skjønn, mener vi er rettslige forpliktet eller har myndighet til å gjøre det, eller det vil være forsvarlig å gjøre det; og
e) Til potensielle selgere eller kjøpere og deres rådgivere. Som del av due diligence i forbindelse med (eller gjennomføring av) en fusjon, et oppkjøp, bytte av tjenesteleverandør eller annen forretningstransaksjon, må vi kanskje oppgi opplysninger om deg til en potensiell selger eller kjøper, den nye tjenesteleverandøren og deres rådgivere.
8. Overfører vi personopplysninger dine ut av Norge?
Personopplysninger om deg kan overføres til og behandles i ett eller flere andre land, i eller utenfor EU/EØS. En fullstendig liste over landene vi opererer i, er tilgjengelig på nettsiden www.adeccogroup.com/worldwide-locations.
Vi overfører bare personopplysninger til partene angitt i avsnitt 7 over som er utenfor EU/EØS, Storbritannia eller Sveits
- som EU-kommisjonen, den britiske informasjonskommissæren eller den sveitsiske føderale databeskyttelses- og informasjonskommisæren mener gir deg et tilstrekkelig beskyttelsesnivå i henhold til GDPR i EU/EØS, Art 45 i Storbritannia eller Art 6 i den sveitsiske føderale personvernloven (revidert art (en liste over disse landene er tilgjengelig her: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_en), og her: https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/de/home/datenschutz/handel-und-wirtschaft/uebermittlung-ins-ausland.html (Sveits) eller
- Hvor Adecco Group har iverksatt passende sikkerhetstiltak for å bevare ditt personvern (vi bruker normalt en av standardkontraktene for dataoverføring godkjent av EU-kommisjonen, Information Commissioner’s Office (ICO) i Storbritannia eller den sveitsiske føderale personvern- og informasjonskommisæren, kopi av disse er tilgjengelig her: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_en; her https:// ico.org.uk/for-organisations/guide-to-data-protection/guide-to-the-general-data-protection-regulation-gdpr/international-data-transfer-agreement-and-guidance/) og her: https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/de/home/datenschutz/handel-und-wirtschaft/uebermittlung-ins-ausland... (Sveits). Disse er godkjent av EU-kommisjonen, UK Information Commissioner og Swiss Federal Data Protection and Information Commissioner i henhold til art. 46 i EU og Storbritannias GDPR og art. 6 i den sveitsiske føderale personvernloven (revidert art.).
Du kan i denne forbindelse be om tilleggsinformasjon og få en kopi av den relevante beskyttelsen ved å kontakte oss som angitt nedenfor.
9. Hvilke rettigheter har du?
I henhold til gjeldende personvernlovgivning har du følgende rettigheter:
-
Rett til innsyn i og kopi av dine personopplysninger
Du har rett til å be om bekreftelse på om vi behandler personopplysninger om deg. Gjør vi det, har du rett til innsyn i personopplysningene dine (eventuelt via portalen) og til visse opplysninger om hvordan de brukes. I noen tilfeller kan du be oss om elektroniske kopier av personopplysningene dine. I noen begrensede tilfeller har du også rett til å be om portabilitet av dine personopplysninger, som betyr at vi på din forespørsel vil gi dem til en tredjepart.
-
Rett til å få rettet personopplysninger om deg
Hvis personopplysningene vi har om deg, ikke er korrekte, kan du be om at informasjonen blir oppdatert eller på annen måte korrigert. Dersom det finnes selvbetjeningsportaler oppfordrer vi deg til å bruke disse, og selv oppdatere personopplysningene dine direkte.
-
Rett til å få data slettet / rett til å bli glemt
Hvis vi ikke må beholde eller behandle opplysningene av en eller annen grunn, kan du be om at vi stopper behandlingen eller sletter (noen eller alle) personopplysninger om deg. Slik rett er underlagt juridiske rettigheter eller forpliktelser vi måtte ha til å beholde disse opplysningene. Kommer vi fram til at din forespørsel kan imøtekommes, vil vi gjøre dette uten unødig forsinkelse. Husk at du ikke kan gjøre bruk av våre tjenester når dine opplysninger er slettet. I slike tilfeller må du registrere dine opplysninger på nytt.
-
Rett til å begrense eller protestere på behandlingen
Under visse omstendigheter har du rett til å begrense behandlingen av dine personopplysninger eller å protestere mot en viss behandling av disse på grunn av din spesielle situasjon. -
Rett til å trekke tilbake samtykke
Du har rett til å trekke tilbake samtykket når som helst i de situasjonene hvor vi er avhengige av samtykke for å behandle personopplysningene dine. Dette vil imidlertid ikke påvirke lovligheten av enhver behandling utført før du trekker tilbake samtykket. Trekker du tilbake samtykket, vil det i noen tilfeller kunne begrense hvilke tjenester du kan motta fra oss. Vi vil informere deg om dette er tilfellet når du trekker tilbake samtykket.
Hvis du ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter, vennligst logg inn i selvbetjeningsportalen, eller send oss en e-post på privacy@adecco.no.
Du har rett til å klage til ansvarlige datatilsynsmyndigheter der du bor eller jobber, eller der du mener det har oppstått et problem med dine personopplysninger.
10. Hvordan er datasikkerheten når jeg bruker Badenoch + Clark-systemer?
Du er selv ansvarlig for å oppbevare egne innloggingsdetaljer til portalen trygt, særlig passordet som vi har gitt deg eller som du har valgt selv. Disse påloggingsdetaljene er til eget bruk. Du skal ikke dele påloggingsdetaljene dine eller annen kontoinformasjon med noen andre.
11. Hvordan håndterer vi endringer i personvernerklæringen?
Innholdet i personvernerklæringen kan endre seg fra tid til annen. Vi vil informere om eventuelle vesentlige endringer i denne erklæringen på passende måte, enten på denne nettsiden eller ved å kontakte deg via andre kommunikasjonskanaler.
12. Kontaktinformasjon
Hvis du har;
- spørsmål til eller har noe du ønsker å ta opp om personvernerklæringen, eller
- du ønsker mer informasjon om hvordan vi beskytter personopplysningene dine (for eksempel når vi overfører personopplysninger til land utenfor Europa) og/eller
- om du ønsker å kontakte selskapets DPO (som er ansvarlig for personvern), eller lokalt ansvarlige for personvern,
- Vennligst send oss en e-post på globalprivacy@adecco.com (Adecco Groups DPO) eller til vår lokalt ansvarlige for personvern på privacy@adecco.no.
Ønsker du å gjøre bruk av dine rettigheter, vennligst logg inn i selvbetjeningsportalen, eller send oss en e-post på privacy@adecco.no.